Uutiset

Parempi tasapaino - parempaa peliä 

 Yhteistyökumppanimme Sipoon Syke järjestää golffareille suunnitellun "Parempi tasapaino - parempaa peliä" -kurssin.

Kurssin viikko-ohjelma alla ja lisätietoa löydät liitteenä olevasta esitteestä (pdf).

Voit myös kysyä suoraan kurssin vetäjältä Markus Koliselta

p. 040 733 9500 tai markus@sipoonsyke.fi 

 

VALMENNUKSEN SISÄLTÖ:

 

Viikko 1 Kurssin avaus

Ensimmäisellä tunnilla käydään läpi valmennuksen sisältö ja tutustutaan toisiimme. Aloitetaan Lihaskunto- ja liikkuvuustesteillä.

Viikot 2-3 Harjoittelun perusteet

Käydään käytännössä läpi lajinomaisia keskivartalon lihaskuntoliikkeitä, jolla luodaan perustat paremmalle koordinaatolle ja -tasapainolle. Pääpaino liikepuhtaudella.

Viikko 4 Dynaaminen kehonhuolto

Kehonhuoltoharjoittelulla ylläpidetään ja parannetaan liikelaajuksia ja nopeutetaan palautumista.

Viikko 5-6 Kiertoharjoittelu

Neljännellä kerralla käytetään opittua lihaskuntoliikkeitä kiertoharjoitteluun pienvälineillä ja kehonpainolla.

Läpikäydään kiertoharjoitus, jonka voit tehdä salilla tai kotona.

Viikko 7 Tietoisku ravitsemuksesta

Ravitsemus on yksi kehittymisen kulmakivistä. Käydään läpi ravitsemuksen merkitys ja sisältö golffarille.

Erityisesti keskitytään eri energialähteiden suhteuttamiseen, ennen ja jälkeen kierroksen. Lopuksi kiertoharjoittelu.

Viikko 8 Kävelytekniikka

Käydään läpi kävelyn askeltekniikkaa ulkona. Oheisharjoitteluna sauvakävely.

Viikot 9 Core-kertaus lihaskuntoharjoittelu

Kerrataan läpikäydyt liikkeet, sekä opitaan uusia hermotuksen parantamiseksi.

Viikko 10 Dynaaminen Lihashuolto uudet liikkeet

Pakaran jälkeen käydään läpi vielä loput alaraajojen lihasryhmistä. Tapaamisella keskitytään reisilihaksiin ja pohkeiden lihaksiin ja niiden harjoittamiseen.

Viikko 11 Core-kertaus lihaskuntoharjoittelu

Kerrataan vanhat ja uudet liikkeet korjauksin. Aloitetaan henkilökohtaisen ohjelman hahmottaminen.

Viikko 12-13 Kuntosaliharjoittelu osana Golffarin harjoittelua

Toiseksi viimeisellä tapaamisella on aika nitoa opittuja asioita yhteen. Jokainen osallistuja pääsee suunnittelemaan itselleen oman harjoitusohjelman valmentajan avustuksella. Viimeisellä kerralla voima-ja liikkuvuustestit sekä saliohjelman kertaus.

* Sisältö on ohjeellinen. Muutoksia tehdään valmennettavien editymisen mukaisesti.

 

(Oy Kotojärvi Golf Ab 7.12.2018 10:00:00)
«« Edelliselle sivulle

Liitetiedostot

Etsitkö näitä?